Sälj som ett team | Utbildning

I en värld där produkter och priser ofta kan kopieras, är det den utsökta servicen som verkligen skiljer oss från mängden.

Introduktion till kursen

Varmt välkomna till vår interaktiva kurs ”Sälj som ett Team” där vi utforskar konsten och vetenskapen bakom att leverera exceptionell service. 

Denna kurs är designad för att ge dig de verktyg och tekniker som krävs för att inte bara möta utan överträffa kundens förväntningar.

I en värld där produkter och priser ofta kan kopieras, är det den utsökta servicen som verkligen skiljer oss från mängden. 

Genom praktiska övningar, djupgående diskussioner och realistiska case-studier kommer vi att utforska hur service och sälj direkt påverkar kundlojalitet och driver affärsframgång.

På plats, digitalt, eller hybrid

  • Vi gör kursen på plats hos dig. Passar upp till ca 15 personer per grupp och tar ca 6 timmar (inkluderar raster)
  • Kursen finns även som en kortare digital utbildning
  • Vi gör kursen även hybrid med coachning över tid

Agenda

Vad är Service?

  • Definition och betydelsen av service
  • Nyckelkomponenterna i service
  • Sambandet mellan service och affärsframgång
  • Gruppdiskussion

Storytelling och Gästpsykologi 

  • Kraften i storytelling för att förbättra kundupplevelsen.
  • Grundläggande gästpsykologi och dess inverkan på service.
  • Reflektera och diskutera
    Grupparbete och presentation
  • Rollspel: Skapa skräddarsydda servicemöten

Rekommendationsförsäljning, merförsäljning. Medarbetar- Learskapsbeteenden som driver service coh säljbeteenden.

  • Vikten av kundrekommendationer för affärstillväxt
  • Merförsäljning ökar intäkter
  • Ledarskaps- och teambeteenden som främjar försäljning genom rekommendationer
  • Workshop – Skapa rekommendationsstrategie
  • Rollspel och Simulering 

Implementering och handlingsplan

  • Skapa personliga handlingsplaner
  • Avslutning och feedbacksession för att sammanfatta dagen och dela tankar

Tillgång till digitala utbildningar via ServiceHub

I dagens digitala era är flexibilitet nyckeln till framgång. Förutom den personliga utbildningen på plats, ger School of Service ditt team möjligjeten att ta del av vår utbildningsplattform – ServiceHub.
Korta digitala kurser, välj alla eller de som passar dina medarbetare:

Läs mer på ServiceHub

Kontinuerlig uppföljning

För att säkerställa att ditt team inte bara når, utan överträffar de uppsatta målen, erbjuder School of Service kontinuerlig uppföljning. Vi förstår att lärande och förbättring är en pågående process, särskilt i en dynamisk verksamhet där förhållandena ständigt förändras. Därför håller vi regelbundna check-ins med ditt team, erbjuder realtidsfeedback och anpassar strategier efter behov.

Denna proaktiva metod säkerställer att eventuella hinder eller utmaningar som uppstår hanteras omgående, och att dina anställda känner sig stödda och motiverade genom hela säsongen. Vårt mål är att skapa en miljö av kontinuerlig förbättring, där dina anställda inte bara känner sig trygga i sina roller utan också är utrustade för att hantera oväntade situationer med självförtroende och kompetens.

Genom att integrera denna uppföljningsprocess skapar vi ett partnerskap med ditt företag som sträcker sig långt bortom den initiala utbildningsperioden. Vi är här för att stödja, coacha och inspirera ditt team att uppnå och upprätthålla högsta möjliga standarder i service och merförsäljning, vilket gör varje säsong till en framgångshistoria.

Oscar Lindeberg, VD School of service & ServiceHub App

Läs mer

Med utbildning, servicedesign, content creation och ServiceHub App stärker vi frontlinjen på plats, digitalt och med hjälp av AI.