Öka service och merförsäljning.

Vi utbilda och träna medarbetare i merförsäljning som resulterar i en säljande organisation. Nedan följer ett exempel på hur vi strategiskt hjälper er att bygga en säljande organisation.

Steg 1: Före

Intervjuer med ägare, VD och ledningsgrupp: En analys för att kartlägga både nuläget och det önskade framtida läget.

Utveckling av en gemensam handlingsplan: Med tydliga och mätbara mål samt en genomtänkt strategi, baserad på principerna för Service Design.

Workshop med ledningsgruppen: Interaktiva sessioner med inspiration och grupparbeten. Dessa baseras på insikter från intervjuerna och fokuserar på att utveckla beteenden utifrån gästresan och det önskade framtida läget.

Genomförande av en Mystery Stay: En möjlighet att identifiera och konkretisera förbättringsområden genom en extern bedömning av gästupplevelsen.

Steg 2: Under

Digital utbildning: En kort förberedande utbildning inför fysisk workshop.

Fysisk workshop: En dynamisk och engagerande workshop där medarbetare och ledare lär sig att sälja som ett team baserat på önskat läge.

Coaching: Uppföljning och coaching av ledare för att säkerställa att de nya kunskaperna implementeras effektivt.

Steg 3: Framåt

Vid behov. En avslutande Mystery Stay för att mäta förbättringar och ge rekommendationer för fortsatt framgång.

Extern partner: Vid behov återkommer vi 2-4 gånger om året för att följa upp och tillsammans med er driva service och sälj framåt.

Små beteendeförbättringar
skapar stora resultat.

Varför välja oss?

Vi erbjuder inte bara utbildning, utan en komplett strategi som hjälper er att skapa en säljande organisation. Genom att fokusera på servicevision, gästresa och tydliga beteenden, säkerställer vi att era medarbetare inte bara lär sig tekniker för merförsäljning, utan också hur man skapar en enastående gästupplevelse.

Med vår hjälp kommer ni att kunna förstå och möta era gästers behov bättre än någonsin tidigare.

Låt oss tillsammans ta steget mot en mer framgångsrik framtid med ökad merförsäljning och nöjdare kunder!

Vi ser fram emot att arbeta med er och hjälpa er att uppnå era försäljningsmål och driva återkommande gäster!

Prova vår säljkalkylator

Strategi för att driva en säljande organisation

  1. Definiera och kommunicera servicevision, värdering och servicekoncept
  2. Analysera och optimera kundresan och interaktioner
  3. Implementera och kartlägg serviceprocesser (Service Blueprint)

    Implementera serviceprocesser med Dagliga Pre-Shift möten med mål cachning och uppföljning
Oscar Lindeberg VD School of service.
Bild: David Lindberg. Travel News Business Forum

Kontakta oss

Service Sessions Afterwork

Öppen kurs i merförsäljning

Konsulttjänster, interim, utbildningar