Blogg & Nyheter
Fördjupningar om våra produkter, nyheter och case.
Tips och trix om service, ledarskap och träning.
-
Så skapar du en detaljerad Sequence of Service med hjälp av AI
Att skapa en Sequence of Service för varje avdelning är en viktig del av att bygga en serviceorienterad verksamhet. Med…
-
Nyhetsbrev. Boost för din verksamhet: Rekrytering, gratis utbildningar och merförsäljning
Rekrytering med Rusta och Matcha Vi har glädjen att meddela att vi återupptagit vårt fantastiska samarbete med Trimtab! Tillsammans erbjuder…
-
Öppen utbildning i merförsäljning – 4 februari 2025
Skapa fantastiska upplevelser och öka dina intäkter med rätt tekniker! Vill du lära dig hur du kan kombinera service och…
-
ServiceHub ”beta” är gratis!
Schoool of Service i ServiceHub är en communityapp för servicebranschen. En central hub som stärker dig, erbjuder lärande via kurser,…
-
Service Design i praktiken – exempel som gör skillnad: Del 2 av 3
Se hur Service Design revolutionerar företag genom praktiska exempel. Service Design, Service Management, kundupplevelse, effektivitet, kundresa, tjänstedesign
-
Introduktion till Service Design och Service Management: Del 1 av 3
Lär dig hur Service Design och Service Management kan förbättra både kundupplevelse och effektivitet. En komplett introduktion med praktiska exempel.
-
Enkät. Hjälp oss formulera framtidens digitala kurser för besöksnäringen
-
Ledarskapsstilar inom Hotell & Restaurang
🎯 Ledarskapsstilar inom Hotell & Restaurang – Hitta din väg till framgång! Hej och välkommen till ett inspirerande avsnitt där…
-
Tack för i år – Ett år av utveckling och innovation
Tack för i år – Ett år av utveckling och innovation Vilket år det har varit! Vi på School of…
-
Upptäck kraften i NÖHRA-modellen. Coacha Ledare och Medarbetare
I dagens snabbrörliga arbetsklimat är det viktigare än någonsin att ha verktyg som verkligen gör skillnad. Därför är jag stolt…
-
Framgångsrik träning i merförsäljning på ICEHOTEL
Under hösten fick jag möjligheten att arbeta med ICEHOTEL och deras fantastiska team i en spännande resa mot att skapa…
-
Se, Tala, Föreslå – Lyft varje gästinteraktion
Se, Tala, Föreslå – Lyft varje gästinteraktionInom hotell- och servicenäringen spelar varje interaktion roll. Förmågan att skapa meningsfulla möten och…
-
See, Speak, Suggest – Elevate Every Guest Interaction
See, Speak, Suggest – Elevate Every Guest Interaction In the hospitality and service industry, every interaction matters. The ability to…
-
Förbered din julbordspersonal för succé – Med enkel onboarding och utbildning!
Förbered din julbordspersonal för succé – Med enkel onboarding och utbildning! Julen närmar sig, och för många hotell och restauranger…
-
Introduktion: Att bygga en framgångsrik medarbetarresa inom hotellbranschen
Introduktion: Att bygga en framgångsrik medarbetarresa inom hotellbranschen I hotellbranschen, där varje gästupplevelse är avgörande, är medarbetarna hjärtat i verksamheten.…
-
Utnyttja Restaurangteknologi för att Förbättra Prestationen
Detta är en summering från Mapals white paper. LEVERAGING RESTAURANT TECHNOLOGY TO IMPROVE PERFORMANCE: https://mapal-os.com/fileadmin/content/White_paper/Whitepaper_-Leveraging_restaurant_technology_to_improve_performance.pdf Inledning Under de senaste 20…
-
Öppen kurs i merförsäljning 7:e oktober i STHLM
✨ Vill du bli en drivkraft för ökad merförsäljning i din verksamhet? ✨ Nu har du chansen! Vi bjuder in…
-
🗣️ Calling All Service Excellence Enthusiasts!
Hello Colleagues, As the founder of School of Service, a consulting company focused on frontline training and service excellence, I’m…
-
Experience is everything: Here´s how to get it right
Rapport från PWC.
-
Innovativ och kostnadseffektiv personalutveckling i servicebranschen
I en bransch som ofta brottas med låg lönsamhet och höga driftskostnader är investeringar i personalutveckling inte alltid en prioritet.…