Blogg & Nyheter
Fördjupningar om våra produkter, nyheter och case.
Tips och trix om service, ledarskap och träning.
-
Nyhetsbrev. Boost för din verksamhet: Rekrytering, gratis utbildningar och merförsäljning
Rekrytering med Rusta och Matcha Vi har glädjen att meddela att vi återupptagit vårt fantastiska samarbete med Trimtab! Tillsammans erbjuder…
-
Öppen utbildning i merförsäljning – 4 februari 2025
Skapa fantastiska upplevelser och öka dina intäkter med rätt tekniker! Vill du lära dig hur du kan kombinera service och…
-
ServiceHub ”beta” är gratis!
Schoool of Service i ServiceHub är en communityapp för servicebranschen. En central hub som stärker dig, erbjuder lärande via kurser,…
-
Service Design i praktiken – exempel som gör skillnad: Del 2 av 3
Se hur Service Design revolutionerar företag genom praktiska exempel. Service Design, Service Management, kundupplevelse, effektivitet, kundresa, tjänstedesign
-
Introduktion till Service Design och Service Management: Del 1 av 3
Lär dig hur Service Design och Service Management kan förbättra både kundupplevelse och effektivitet. En komplett introduktion med praktiska exempel.
-
Enkät. Hjälp oss formulera framtidens digitala kurser för besöksnäringen
-
Ledarskapsstilar inom Hotell & Restaurang
🎯 Ledarskapsstilar inom Hotell & Restaurang – Hitta din väg till framgång! Hej och välkommen till ett inspirerande avsnitt där…
-
Tack för i år – Ett år av utveckling och innovation
Tack för i år – Ett år av utveckling och innovation Vilket år det har varit! Vi på School of…
-
Upptäck kraften i NÖHRA-modellen. Coacha Ledare och Medarbetare
I dagens snabbrörliga arbetsklimat är det viktigare än någonsin att ha verktyg som verkligen gör skillnad. Därför är jag stolt…
-
Framgångsrik träning i merförsäljning på ICEHOTEL
Under hösten fick jag möjligheten att arbeta med ICEHOTEL och deras fantastiska team i en spännande resa mot att skapa…
-
Se, Tala, Föreslå – Lyft varje gästinteraktion
Se, Tala, Föreslå – Lyft varje gästinteraktionInom hotell- och servicenäringen spelar varje interaktion roll. Förmågan att skapa meningsfulla möten och…
-
See, Speak, Suggest – Elevate Every Guest Interaction
See, Speak, Suggest – Elevate Every Guest Interaction In the hospitality and service industry, every interaction matters. The ability to…
-
Förbered din julbordspersonal för succé – Med enkel onboarding och utbildning!
Förbered din julbordspersonal för succé – Med enkel onboarding och utbildning! Julen närmar sig, och för många hotell och restauranger…
-
Introduktion: Att bygga en framgångsrik medarbetarresa inom hotellbranschen
Introduktion: Att bygga en framgångsrik medarbetarresa inom hotellbranschen I hotellbranschen, där varje gästupplevelse är avgörande, är medarbetarna hjärtat i verksamheten.…
-
Utnyttja Restaurangteknologi för att Förbättra Prestationen
Detta är en summering från Mapals white paper. LEVERAGING RESTAURANT TECHNOLOGY TO IMPROVE PERFORMANCE: https://mapal-os.com/fileadmin/content/White_paper/Whitepaper_-Leveraging_restaurant_technology_to_improve_performance.pdf Inledning Under de senaste 20…
-
Öppen kurs i merförsäljning 7:e oktober i STHLM
✨ Vill du bli en drivkraft för ökad merförsäljning i din verksamhet? ✨ Nu har du chansen! Vi bjuder in…
-
🗣️ Calling All Service Excellence Enthusiasts!
Hello Colleagues, As the founder of School of Service, a consulting company focused on frontline training and service excellence, I’m…
-
Experience is everything: Here´s how to get it right
Rapport från PWC.
-
Innovativ och kostnadseffektiv personalutveckling i servicebranschen
I en bransch som ofta brottas med låg lönsamhet och höga driftskostnader är investeringar i personalutveckling inte alltid en prioritet.…
-
Varför Service Design är nyckeln till att driva återkommande gäster
När hotell och restauranger bygger servicekoncept från servicevision till gästupplevelse, kallas det ofta för Service Design. Detta är en systematisk…