Blogg & Nyheter
Fördjupningar om våra produkter, nyheter och case.
Tips och trix om service, ledarskap och träning.
-
Så skapar du en detaljerad Sequence of Service med hjälp av AI
Att skapa en Sequence of Service för varje avdelning är en viktig del av att bygga en serviceorienterad verksamhet. Med…
-
Tack för i år – Ett år av utveckling och innovation
Tack för i år – Ett år av utveckling och innovation Vilket år det har varit! Vi på School of…
-
Upptäck kraften i NÖHRA-modellen. Coacha Ledare och Medarbetare
I dagens snabbrörliga arbetsklimat är det viktigare än någonsin att ha verktyg som verkligen gör skillnad. Därför är jag stolt…
-
Framgångsrik träning i merförsäljning på ICEHOTEL
Under hösten fick jag möjligheten att arbeta med ICEHOTEL och deras fantastiska team i en spännande resa mot att skapa…
-
Se, Tala, Föreslå – Lyft varje gästinteraktion
Se, Tala, Föreslå – Lyft varje gästinteraktionInom hotell- och servicenäringen spelar varje interaktion roll. Förmågan att skapa meningsfulla möten och…
-
Introduktion: Att bygga en framgångsrik medarbetarresa inom hotellbranschen
Introduktion: Att bygga en framgångsrik medarbetarresa inom hotellbranschen I hotellbranschen, där varje gästupplevelse är avgörande, är medarbetarna hjärtat i verksamheten.…
-
Utnyttja Restaurangteknologi för att Förbättra Prestationen
Detta är en summering från Mapals white paper. LEVERAGING RESTAURANT TECHNOLOGY TO IMPROVE PERFORMANCE: https://mapal-os.com/fileadmin/content/White_paper/Whitepaper_-Leveraging_restaurant_technology_to_improve_performance.pdf Inledning Under de senaste 20…
-
🗣️ Calling All Service Excellence Enthusiasts!
Hello Colleagues, As the founder of School of Service, a consulting company focused on frontline training and service excellence, I’m…
-
Experience is everything: Here´s how to get it right
Rapport från PWC.
-
Innovativ och kostnadseffektiv personalutveckling i servicebranschen
I en bransch som ofta brottas med låg lönsamhet och höga driftskostnader är investeringar i personalutveckling inte alltid en prioritet.…
-
Varför Service Design är nyckeln till att driva återkommande gäster
När hotell och restauranger bygger servicekoncept från servicevision till gästupplevelse, kallas det ofta för Service Design. Detta är en systematisk…
-
Kan du mersälja för 7.5 Milj. per år
-
Hur mycket är en upplevelse värd?
Tid Jag är en av de där människorna som ständigt kämpar med att hitta tid. Jag har ofta svårt att…
-
Så här tar ni fram värderingar med hjälp av ‘The Culture Map i din hotellverksamhet.
Det här är del av steg 1 i ”Star Service Method”. Vår metod för att driva gästupplevelse. “The Culture Map”…
-
Kan du öka intäkter med 1-3 miljoner per år, med hjälp av merförsäljning?
Kan ni sälja för 50 kr till 55 gäster eller kunder per dag? Då kan ni öka intäkter med 1-3…
-
Vad är service? Definition och betydelsen av service
I en värld där produkter och priser ofta kan kopieras är det service och som gör skillnaden. Det handlar om…
-
Sälj som ett team | Utbildning
I en värld där produkter och priser ofta kan kopieras, är det den utsökta servicen som verkligen skiljer oss från…
-
Onboarding + merförsäljning + uppföljning i säsong = Ökade intäkter & Ökat engagemang hos medarbetare
Förstärk dina säsongsanställda med School of Service & ServiceHub
-
Den snabba vägen till vinkunskap för medarbetare: Utnyttja kraften av korta utbildningsvideor
Den snabba vägen till vinkunskap för medarbetare: Utnyttja kraften av korta utbildningsvideor
-
Kraften i kroppsspråk inom servicenäringen
Kraften i kroppsspråk. I en värld där det första intrycket kan avgöra allt, spelar kroppsspråket en avgörande roll, särskilt inom…