Blogg & Nyheter
Fördjupningar om våra produkter, nyheter och case.
Tips och trix om service, ledarskap och träning.
-
Upptäck kraften i NÖHRA-modellen. Coacha Ledare och Medarbetare
I dagens snabbrörliga arbetsklimat är det viktigare än någonsin att ha verktyg som verkligen gör skillnad. Därför är jag stolt…
-
Framgångsrik träning i merförsäljning på ICEHOTEL
Under hösten fick jag möjligheten att arbeta med ICEHOTEL och deras fantastiska team i en spännande resa mot att skapa…
-
Se, Tala, Föreslå – Lyft varje gästinteraktion
Se, Tala, Föreslå – Lyft varje gästinteraktionInom hotell- och servicenäringen spelar varje interaktion roll. Förmågan att skapa meningsfulla möten och…
-
See, Speak, Suggest – Elevate Every Guest Interaction
See, Speak, Suggest – Elevate Every Guest Interaction In the hospitality and service industry, every interaction matters. The ability to…
-
Förbered din julbordspersonal för succé – Med enkel onboarding och utbildning!
Förbered din julbordspersonal för succé – Med enkel onboarding och utbildning! Julen närmar sig, och för många hotell och restauranger…
-
Introduktion: Att bygga en framgångsrik medarbetarresa inom hotellbranschen
Introduktion: Att bygga en framgångsrik medarbetarresa inom hotellbranschen I hotellbranschen, där varje gästupplevelse är avgörande, är medarbetarna hjärtat i verksamheten.…
-
Utnyttja Restaurangteknologi för att Förbättra Prestationen
Detta är en summering från Mapals white paper. LEVERAGING RESTAURANT TECHNOLOGY TO IMPROVE PERFORMANCE: https://mapal-os.com/fileadmin/content/White_paper/Whitepaper_-Leveraging_restaurant_technology_to_improve_performance.pdf Inledning Under de senaste 20…
-
Öppen kurs i merförsäljning 7:e oktober i STHLM
✨ Vill du bli en drivkraft för ökad merförsäljning i din verksamhet? ✨ Nu har du chansen! Vi bjuder in…
-
🗣️ Calling All Service Excellence Enthusiasts!
Hello Colleagues, As the founder of School of Service, a consulting company focused on frontline training and service excellence, I’m…
-
Experience is everything: Here´s how to get it right
Rapport från PWC.
-
Innovativ och kostnadseffektiv personalutveckling i servicebranschen
I en bransch som ofta brottas med låg lönsamhet och höga driftskostnader är investeringar i personalutveckling inte alltid en prioritet.…
-
Varför Service Design är nyckeln till att driva återkommande gäster
När hotell och restauranger bygger servicekoncept från servicevision till gästupplevelse, kallas det ofta för Service Design. Detta är en systematisk…
-
Kan du mersälja för 7.5 Milj. per år
-
Hur mycket är en upplevelse värd?
Tid Jag är en av de där människorna som ständigt kämpar med att hitta tid. Jag har ofta svårt att…
-
Så här tar ni fram värderingar med hjälp av ‘The Culture Map i din hotellverksamhet.
Det här är del av steg 1 i ”Star Service Method”. Vår metod för att driva gästupplevelse. “The Culture Map”…
-
Kan du öka intäkter med 1-3 miljoner per år, med hjälp av merförsäljning?
Kan ni sälja för 50 kr till 55 gäster eller kunder per dag? Då kan ni öka intäkter med 1-3…
-
Är vi redo för AI-drivna avatarer i utbildning inom servicebranschen?
I takt med att tekniken avancerar, står vi på tröskeln till en ny era inom utbildningsmetoder, särskilt inom servicebranschen. Med…
-
Vad är service? Definition och betydelsen av service
I en värld där produkter och priser ofta kan kopieras är det service och som gör skillnaden. Det handlar om…
-
Varför frontlinjens kunskap om vin är nyckeln till en bättre gästupplevelse
Varför frontlinjens kunskap om vin är nyckeln till en bättre gästupplevelse
-
Effektivt ledarskap inom besöksnäringen: Viktiga stilar och coachingområden
Effektivt ledarskap inom besöksnäringen: Viktiga stilar och coachingområden