Vlog

FÖLJ VÅR VLOG DÄR VI TIPSAR OM LEDARSKAP, SERVICE, ATTITYD OCH BETEENDEN

Service, ur företagets perspektiv och gästens perspektiv (Vlogg A1 Uncut)

Service är det starkaste konkurrensmedlet idag och i framtiden.
Vi pratar om företagets perspektiv och gästens perspektiv och ger några tipps på hur en del företag designar sin service i syfte att förenkla för personal och ge en bättre upplevelse för gästen.
Vi pratar service, gästens behov, företagets koncept, service design, upplevelse, återkommande gäster.
Hur jobbar ni med att designa eran gästupplevelse?

Merförsäljning – Fördomsfri försäljning (Vlog A2 Uncut)

Service är det starkaste konkurrensmedlet idag och i framtiden.
Merförsäljning eller fördomsfri försäljning har två syfte
1. Vid varje gästmöte rekommendera våra gäster något fån vårt koncept som skapar en upplevelse
2. Tjäna mer pengar
Har vi en inspirerande story?
Är vi autentiska i gästmötet?
#upplevelseförsäljning #omsorgsförsäljning #rekommendationsförsäljning #fördomsfriförsäljning

Ditt personliga varumärke, attityd mot medarbetare, företag och gäst (Vlogg A3 Uncut)

Vägen till dina drömmar är oftast lång. Den viktigaste pusselbiten är du:) Vi tipsar om vikten av din attityd under resan. ”Ditt personliga varumärke är ditt rykte. Och ditt rykte är grunden för din karriär” -Gary Vaynerchuk

Servicebrief – Hur du driver värderingar och återkommande gäster varje dag (Vlogg A4 Uncut)

Servicebrief – Hur du driver värderingar och återkommande gäster varje dag. Genom en kort brief varje dag, på 5-7 minuter pratar om HUR ni vill att era värderingar skall levandegöras, och vilka servicebetenden ni vill ha för att få era gäster att komma tillbaka

Jag – Budskap (Vlog A5 Uncut)

Syftet med ett Jag – Budskap är att motivera en person att förändra ett oönskat beteende.

Jag – Budskap består av fem steg.
1. Beskriver beteendet. Jag. Börjar ofta med ordet ”jag”, därav namnet
2. Beskriver din känsla/upplevelse. Med viken känsla reagerar du på det personen gör/gjorde?
3. Beskriva konsekvensen
4. Ge eller hitta en lösning
5. Få ett accept av personen
Läs mer på: https://schoolofservice.se/jag-budskap/https://youtu.be/0A4A2USzRTM

DAILY SERVICE BRIEF (Vlog A6 Uncut)

Your tool driving corporate #culture #service #sales #behavior happy #guest happy #staff
5-10 minutes every day

KROPPSSPRÅK (Vlog A7 Uncut)

Du förmedlar dina känslor – vid varje gästmöte.
Sandro berättar mer om vikten av ditt kroppsspråk.

Hassan visar hur du bär tallrikar och häller vin (Vlog A8 Uncut)

Hassan har en gedigen utbildning från Frankrike och arbetar idag som hovmästare på Vasamuseets Restaurang. Här visar Hassan hur du bär tallrikar och häller vin. #bankett #festvåning #service #bemanning #schoolofservice #empowerthefrontline