Portfolio

Nya talanger – Nystartsjobb

Vi brinner för att stärka individer i frontlinjen! Branschen växer så det knakar. Alla individer som har lusten att växa i servicebranschen skall få möjlighet. Vi är stolta och glada att starta samarbete med Trim Tab. Tillsammans skapar vi en bättre framtid för individer som vill arbeta i servicebranschen. Läs mer om hur du som arbetsgivare

VISITAS Management Program är tillbaka i ny kostym!

I oktober 2019 startar det helt nya och uppdaterade – VISITA Management Program – som vänder sig till ledare inom besöksnäringen. Deltagarna kommer i tre moduler á 3 dagar, få inspiration, lära sig mer om affärsutveckling, konceptutveckling, ledarskap samt få praktiska verktyg att fortsätta sin utveckling. Bakom programmet står branschprofilerna; Fia Westerberg, Per Keller &

Idre Fjäll – service och sälj

Under tre dagar har vi tillsammans med ett oerhört engagerat gäng bestående av ledare och medarbetare tränat rekommendationsförsäljning, önskat beteende som leder till att gäster vill komma tillbaka till Idre Fjäll!  Vilket gäng! Vilket engangemang och vilja:) Idre Fjäll är på gång – bästa gäst – njut av er vistelse!  #Rekommendationsförsäljning Med rekommendationsförsäljning ökar vi

Workshop Konstnärsbaren

Igår hade vi en magisk workshop med personalen på KB. Just nu pågår utveckling på KB. Befintlig personal i frontlinjen är med största sannolikhet några av de kompetentast matsalsarbetarna i Sverige. Men… vi vill tipsa om en av Sveriges i särklass bästa ledare. Förutom Marcus Bremdahls kunnighet att fortsätta utveckla KB´s meny till en modern

Är du Almas nya House General Manager

MANIFESTO Company Overview: Alma mater is an allegorical Latin phrase for a university or college. Translated as “nourishing mother”, it suggests that a school provide intellectual nourishment to its students and the phrase can be traced back to the motto of the University of Bologna, founded in 1088. ALMA is also the name of a

Visita Managementutbildning

School of Service är väldigt glada att vi får vara med och utveckla ledarna i besöksnäringen. Programmet drivs av Culture Academy och innehåller: VISITA MANAGEMENTUTBILDNING  Målsättningen med managementprogrammet är att du blir mer professionell som företagare för att kunna arbeta bredare i ledningsgrupper och styrelser samt skapa lönsamma företag med tillväxt. Innehåll: Personlig utveckling och

Service n´ Sales gillar KB

Senaste uppdraget signerat för Service n sales. Stanna upp och njut, trots kliande fingrar som skriker ”kör igång”. Stockholm, anrikt med färgstark ledning och personal. Nytt kapitel i boken där tre vänner som fnissar, fokuserar, bryr sig, tillför och respekterar tillsammans förverkligar drömmar med Michael Lundin och @hansbihl. Branschen som andra anser vara världens tredje

Workshop med Axcepta Professionals

Tack Axcepta Professionals och Toby Domert för att vi fick möjligheten att bidra till att vässa era stjärnor i bemanningsbranschen. Vi fick förmånen att träffa och workshopa service, bemötande, kommunikation med ett oerhört kompetent gäng. Axcepta Professionals tror, precis som vi, att service är det starkaste konkurrensmedlet, nu och i framtiden. #inspiration #service #bemanning #bemötande

Workshop med Panini Internazionale

Tack Panini Internazionale för att vi fick äran att göra workshops i #ledarskap #attityd #kommunikation med er. Oerhört lärorikt för oss då ni redan jobbar stenhårt med dessa frågor. Skall bli kul att följa era personliga utvecklingsplaner.