Öppen workshop i rekommendationsförsäljning för hotell, restaurang och café

Vill ni öka service och försäljning i frontlinjen, få återkommande gäster och gladare medarbetare? Då skall ni anmäla er till denna workshop!

 

KURSINEHÅLL:

  • Försäljning och Service:
    Vi går igenom konkreta exempel på försäljning i frontlinjen som höjer service, upplevelse och direkt försäljning.
    Vi gör en gemensamma workshop som anpassas till din verksamhet.

EFTER KURSEN SKALL DU: 

  • Fått kunskap och verktyg för att direkt kunna prova och implementera konceptet.
  • Om ni implementerar systemet tror vi att ni på sikt:
      • Ökar försäljning och service i frontlinjen.
      • Kommunicerar, inkluderar och stärker frontlinjen. Med en inkluderad frontlinjen kan ni lättare implementera checklistor, rutiner och era värderingar. Bygga en stark företagskultur hela vägen från styrelserummet fram till gäst.

Öka och mät service & försäljning i frontlinjen

Genom väl utvalda försäljningsartiklar bygger vi storytelling som gör det enkelt och kul för er servicepersonal att öka sitt engagemang, service och försäljning.

Genom kontinuerlig uppföljning får ni direkt återkoppling på försäljning som på sikt resulterar i en kulturförändringar hos era medarbetare.

Vår definition av god service är när vi som företag addera en upplevelse som gästen inte hade förvänta sig – vi kallar det för rekommendationsförsäljning.

Kontakta oss

Metod
1. Tillsammans mer er arbetar vi fram och utvecklar storytelling kring försäljningsartiklar som mynnar ut i ett service- och försäljningskoncept

2. Vi tränar och implementerar service- och försäljningskonceptet och börjar mäta.

3. Uppföljning och återkoppling sker löpande under implementeringsperioden:

  • Träning av  ledarna i att följa upp och coacha frontlinjen
  • Träning av frontlinjen

4. Målsättning:
Vi bygger upp ett enkelt hållbart service- och försäljningsleveranssystem i frontlinjen tillsammans med er, plattformen använder ni sen för att:

  • Ökar försäljning och service i frontlinjen
  • Kommunicerar, inkluderar och stärker frontlinjen. Med en inkluderad frontlinjen kan ni lättare implementera checklistor, rutiner och era värderingar. Bygga en stark företagskultur hela vägen från styrelserummet fram till gäst

System:

⇒ Försäljningsartiklar: Ta fram försäljningsartiklar
⇒ Storytelling: Ta fram en storytelling så det blir lätt att sälja artiklarna
⇒ Kassasystem: Mäta via befintliga kassasystem
⇒ Kommunikation: Daglig uppföljning och coachning via skräddarsydd kommunikation, face to face och digitalt
⇒ Notering – du kan även mäta servicehandlingar genom system som Flic

Workshop:

Vi anordnar workshops i våran metod.

Inspiration

För att verkligen få en förändring i frontlinjen rekommenderar vi:

  • NPS – Mät, kommunicera och driv NPS-frågor en gång i veckan
  • NMI – Mät, kommunicera och driv NMI-frågor en gång i månaden. NMI bör inkludera utvärdering av era ledare
  • Daglig försäljning. Mät daglig rekommendationsförsäljning via kassasystem. Mät och driv dagligen
  • Dagliga serviceåtgärder. Mät dagliga serviceåtgärder med hjälp av Flic
    • Exempel – ett tryck varje gång du fyller på kaffe på frukosten
    • Ett tryck varje gång du går utanför café disken för att erbjuda en a la carte service i ett café koncept osv
    • Varje gång du står på krysset i din spelplan

⇒ Det är den fysiska handlingar av rekommendationsförsäljning i frontlinjen som driver en servicekultur

Kontakta oss

Workshop – en dag

Vill ni öka service och försäljning i frontlinjen, få återkommande gäster och gladare medarbetare? Då skall ni anmäla er till denna workshop!

Datum: tisdag 17:e april på Nordic Light vid centralstationen i Stockholm.

Öppen workshop i centrala Stockholm.
Vi möts kl 8:30, kursen startar 09:00 och pågår till 17:00.
Lunch ingår.

Pris 2.950 kr/person ex moms.

För bokning och mer information, maila oscar@lindeberg.me eller ring 0768 29 99 00.

Vi brinner för att stärka frontlinjen.
Vi ökar service och försäljning i frontlinjen.
Vår definition av god service är när vi som företag adderar en upplevelse som gästen inte förväntar sig.

Vår metod 
Vi ökar försäljning och driver servicekultur genom dagliga mätningar av några få, väl utvalda försäljningsartiklar.

Kursen vänder sig till dig som är operativt ansvarig och vill lära dig hur du kan bygga ett hållbart service- och försäljningsleveranssystem, så som VD, ägare, avdelningschef/shift leader/hovmästare eller så är du ansvarig för flera anläggningar. Du jobbar på hotell, restaurang eller café.

KURSINEHÅLL:

  • Övergripande metod:
    Vi går igenom metoden som behövs för att lyckas med ett hållbart serviceleveranssystem så som storytelling kring artiklar, intern daglig kommunikation, rapportering och uppföljning.
  • Försäljning och Service:
    Vi går igenom konkreta exempel på försäljning i frontlinjen som höjer service, upplevelse och direkt försäljning. Exemplen kan ni applicera på er verksamhet.
    Vi gör en gemensamma workshop som anpassas till din verksamhet.
  • Digitala hjälpmedel:
    Vår metod utgår från era kassasystem. Så ni har det viktigaste systemet för att lyckas med vår metod.
    Vi kommer visa andra digitala hjälpmedel som finns tillgängligt på marknaden så som uppföljningsverktyg och kommunikationsplattformar.

EFTER KURSEN SKALL DU: 

  • Fått kunskap och verktyg för att direkt kunna prova och implementera konceptet.
  • Om ni implementerar systemet tror vi att ni på sikt:
      • Ökar försäljning och service i frontlinjen.
      • Kommunicerar, inkluderar och stärker frontlinjen. Med en inkluderad frontlinjen kan ni lättare implementera checklistor, rutiner och era värderingar. Bygga en stark företagskultur hela vägen från styrelserummet fram till gäst.

Mer om oss och våra koncept: HÄR