Om oss

Vi systematiserar gästupplevelsen.

Service är der starkast konkurrensmedlet idag och i framtiden.

Vi är ett Service Managementföretag baserat i Skandinavien och arbetar globalt.

Vi stärker och systematiserar servicebranschen och ökar lönsamheten genom att implementera ditt varumärke och din kultur genom servicekoncept – vid varje gästinteraktion.

Träning, rekrytering, bemanning, integration, rådgivning, konceptutveckling.

Vision

Revolutionera servicebranschen.
Ledande inom utbildning, bemanning och rekrytering – digitalt och IRL.

Oscar Lindeberg, CEO and Founder

M: oscar(at)schoolofservice.se

T: +46 768 29 99 00

STORY

Det började ta form 2001 när jag gick på gatorna i San Fransisco. Jag hade precis gått klart min BA från HMS Les Roches i Schweiz och Endicott College i USA.

Jag funderade på hur jag skulle stärka och träna servicebranschen, hur jag skulle kunna systematisera för att öka medarbetar- och gästnöjdhet som bidrar till återkommande gäster.

Idag har vi utvecklat servicesystem där ert varumärke når hela vägen fram – i varje gästmöte.

Jag har en passion för service, människor och affären.
Nöjda, inspirerade, kunniga medarbetare bidrar till återkommande gäster. 

Jag har en Bachelor of Art degree från HMS Les Roches i Schweiz och Endicott College i USA, samt läst marknadsekonomi på FEI i Stockholm. På Endicott College arbetade jag även som instruktör/lärare för Endicotts hotellprogram.

Jag har arbetat på hotell- och i resebranschen på positioner som Assistant Food and Beverage Manager, Sales Manager, Conference and Event Manager, Hotel Manager, Concept Developer, Business Developer och som VD på arbetsplatser som:
Grand Hotell Holdings/Berns Salonger, Hotel Diplomat, Torekov HotelSandhamn SeglarhotellFrantzéngruppen, TUI