Om oss

Vi är ett konsultbolag inom HoReCa som brinner för Service Management

Service är der starkast konkurrensmedlet idag och i framtiden.
Vår Vision: Att alltid vara Skandinaviens ledande utbildningsföretag inom servicemanagement.

Vi arbetar med:

Gästupplevelse, kultur, ledarskap, storytelling, servicekoncept, servicesystem för frontlinjen, sälj, träning, rekrytering, koncept, integration.

screenshot

Oscar Lindeberg, VD och Grundare

Bakgrund:

Det började ta form 2001 när jag gick på gatorna i San Fransisco. Jag hade precis gått klart min BA från Les Roches och Endicott College.

Jag funderade mycket på hur jag skulle stärka och träna frontlinjen, hur jag skulle kunna systematisera frontlinjen för att öka medarbetar- och gästnöjdhet, öka merförsäljning och hur jag skulle kunna få individerna i frontlinjen att ta del av den kunskap de behöver för att kunna leverera ett härlig gästupplevelse, i en bransch med hög personalomsättning.

Jag har en passion för service, människor och affären.
Jag inspirera och bygger servicesystem för hotell, restaurang och fast casual.
Nöjda, inspirerade, kunniga medarbetare bidrar till återkommande gäster. School of Service arbetar med allt från inspirationsföreläsningar och utbildningar till konceptutveckling. 

Jag har en Bachelor of Art degree från HMS Les Roches i Schweiz och Endicott College i USA, samt läst marknadsekonomi på FEI i Stockholm. På Endicott College arbetade jag även som instruktör/lärare för Endicotts hotellprogram.

Jag har arbetat på hotell- och i resebranschen på positioner som Assistant Food and Beverage Manager, Sales Manager, Conference and Event Manager, Hotel Manager, Concept Developer, Business Developer och som VD på arbetsplatser som:
Grand Hotell Holdings/Berns Salonger, Hotel Diplomat, Torekov HotelSandhamn SeglarhotellFrantzéngruppen, TUI

Portfolio Nätverk Kontakta Oscar Lindeberg Client list

Kontakta oss:

Vår integritetspolicy Läs mer här