Fast Track Nya talanger / Nyanlända

Ett samarbete mellan School of Service, Trim Tab och näringen.

Fast Track Hotell & Restaurang

Hotell och restaurangbranschen är ständigt i ett stort rekryteringsbehov. Många organisationer väljer idag att internutbilda framtida medarbetare, och ser därför att preboarding utgår ifrån inställning och servicekänsla.

Trim Tab och School of Service har ett samarbete med flera kända varumärken.

Trim Tab och School of Service arbetar med pre- och onboarding, vilket innebär att vi har ett digitalt grundservicepaket och att vi därefter utbildar kandidater mot specifikt koncept.

Tjänsterna är inom kök, servis, bar, reception och housekeeping.

Vi gör:

  • Informationsträff
  • Urval
  • 1 vecka serviceutbildning
  • 2-4 veckors utbildningspraktik hos arbetsgivare
  • Administration av nystatsjobb
  • Anställning
  • Uppföljning på arbetsplats

Kravspecifikation av individer:

  • Serviceminded
  • Känsla för detaljer
  • Tycker om att arbeta i team
  • Rätt till nystartsjobb

Flera språk är meriterande

Vår filosofi:

Vi vill arbetar med företag som vill skapa värde för människor, sin egen verksamhet och samhället.

Vi brinner för att stärka individer och hjälpa dem uppnå sina drömmar genom ett livslång lärande och coachande.

Möt Freshta

Filmen spelades in under våren 2019.
Idag har Freshta fast anställning på Nordic Light Hotel i Stockholm. Freshta växer dagligen – vi följer Freshta och hennes framgångar.

Om oss

Trim Tab: Består av människor med lång erfarenhet från arbetsmarknadspolitiska insatser, coachning, rekrytering och matchning:
Vision: Alla människor har rätt till en meningsfull sysselsättning. Läs mer om Trim Tab

Sandro Kåhre: Har arbetat med arbetsmarknadsfrågor både i kommun och privat, framför allt med att ta fram effektiva coachning och matchningsprocesser. Har tidigare erfarenhet inom försäljning och marknadsföring, samt som entreprenör inom hotell och restaurang.

Dawod Mohammad: Utbildad socionom vid universitet i Damaskus, med en kompletterande Master i NLP-coachning. Har arbetat för flera företag som coach och rekryterare. Har tidigare arbetat som utbildare för FN, samt med export av maskiner mot byggsektorn i Dubai.

School of Service: Skandinaviens ledande utbildningsföretag i servicebranchen. Läs mer

Oscar Lindeberg, CEO: Har en Bachelor of Art degree från HMS Les Roches i Schweiz och Endicott College i USA, samt läst marknadsekonomi på FEI i Stockholm. På Endicott College arbetade han även som instruktör/lärare för Endicotts hotellprogram.
Han har arbetat på hotell- och i resebranschen på positioner som Assistant Food and Beverage Manager, Sales Manager, Conference and Event Manager, Hotel Manager, Concept Developer, Business Developer och som VD.

Vi inspireras av FN´s Globala Mål för Hållbar Utveckling 

KONTAKTA OSS

Vår integritetspolicy Läs mer här