Servicesystem i 3 steg

Servicesystem i 3 steg:

Ta initiativ till kontakt med gästen.

Gör en behovsanalys dvs ta reda på vad gästen har för förväntningar och ge dem ytterligare tips om vad de kan göra.

Försäkra dig om att gästen lämnar gården nöjd.

Ta intiativ

Du tar initiativ till kontakt med gästen

Genom att se dem och hälsa på gästen när de kommer till gården

Genom att möta blicken på våra gäster när du rör dig på gården

Genom att möta blickar och vara uppmärksam på vad som händer i lokalen och vid borden

Behovsanalys

Du gör en snabb behovsanalys.  

Börja med att fråga vad de har för förväntningar?

Höj upplevelsen genom att vid varje gästmöte rekommendera två saker.

Om du får frågor du inte kan svara på hänvisa, alltid till receptionen.

Nöjd gäst

Du ansvarar för att ta reda på hur gästen upplever sin vistelse på Siggesta Gård

Vi jobbar med nöjd gäst garanti – genom att fråga alla gäster hur deras upplevelse av gården, maten etc var.

Syftet är att fånga gästen innan de åker härifrån och möta dem om de inte är helt nöjda.