1. Introduktionsfilm
2. Gästens väg, fyra punkter hur du möter och tar hand om våra gäster
Introduktion
Det här är Waynes grundläggande punkter för hur du möter och tar hand om våra gäster.
För oss är gästen alltid nummer ett, vi ska alltid leverera service på toppnivå!
Se och uppmärksamma dem när de kommer och när de går.
Våga vara personlig och byta några ord med dina gäster, var intresserad av dem!
För oss är inget omöjligt, vi hjälper gästen med alla dess frågor – allt för att de skall trivas och vilja komma tillbaka till Waynes.
Det här skall du ta med dig:
Gästens väg
I de kommande fyra filmklippen går vi igenom de viktiga stegen gästen skall få med dig.
1. Välkomnandet
Det här skall du ta med dig:
Hälsa högt och tydligt, utstråla glädja att gästen är här!
2. Kylmontern
Det här ska du ta med dig:
3. Hänvisa
Hänvisa – då känner sig gästen trygg.
Det här ska du ta med dig:
Berätta för gästen vad som händer nu, tex ska de vänta på maten, var är besticken, var finns det servetter?
Gästen vill inte känna sig osäker och behöva fråga.
4. På golvet
Det här ska du ta med dig:
Byt några ord med gästerna vid borden. Du kan fråga om maten var god, eller det du rekommenderade var bra.
Ta alltid med dig trasan så du kan hålla rent men också på ett lätt sätt kan komma lite nära gästen.
Se när gästerna går därifrån och säg tydligt ”hej då” eller någon annan trevlig fras. Då känner sig gästen sedd genom hela hens besök.