De här filmerna är riktade till dig som ledare. Du är viktig på så många vis i ditt kafé!
Dagens servicemål och säljmål. Det här ska du ta med dig:
Varje dag sätter du som ledare ett servicemål och ett säljmål som du skriver på en anslagstavla
Dina medarbetare ska också sätta sina personliga mål
Du fyller varje vecka i er budget, på så vis kommer du få engagerade medarbetare som tillsammans med dig kommer vilja nå era gemensamma mål
Beröm
1. Beskriv beteendet 2. Var konkret 3. Förstärk beteendet 4. Uppmuntra att fortsätta
Det här ska du ta med dig:
Uppmuntra och uppskatta dina medarbetare!
Ge dem feedback enligt de fyra punkterna i filmen men glöm inte att hela tiden ge dem de där korta uppskattande meningarna så som:
”Vad fina ciabattan blev som du gjorde idag var”
”Vad bra du är på Latte Art”
Genom beröm kommer dina medarbetare känna sig trygga att de gör rätt men de kommer även trivas bättre som i sin tur kommer avspegla sig mot gästerna
Franchisetagare och store Manager Den här filmen är riktat till dig som ledare. Den ger dig många tips hur du kan få din verksamhet att blomma. Vi vill med filmen uppmärksamma dig på hur viktig du är och hur du kan bli en unik profil i din stad eller område med ditt kafé.
Det här ska du ta med dig:
Var aktiv – var en profil.
Här är några exempel:
Catering. Besök kontor. Se till att dina medarbetare frågar vid varje gästmöte