4. Servicesystem i 3 steg

Servicesystem i 3 steg:

Ta initiativ till kontakt med gästen.

  • Gör en behovsanalys dvs ta reda på vad gästen har för förväntningar och ge dem ytterligare tips om vad de kan göra.
  • Försäkra dig om att gästen lämnar gården nöjd.
Ta intiativ
  • Du tar initiativ till kontakt med gästen
  • Genom att se dem och hälsa på gästen när de kommer till gården
  • Genom att möta blicken på våra gäster när du rör dig på gården
  • Genom att möta blickar och vara uppmärksam på vad som händer i lokalen och vid borden

Servicesystem i 3 steg:

  1. Ta initiativ till kontakt med gästen
  2. Gör en behovsanalys dvs ta reda på vad gästen har för förväntningar och ge dem ytterligare tips om vad de kan göra.
  3. Försäkra dig om att gästen lämnar gården nöjd

 

1. Du tar initiativet till kontakt med gäst

  • Genom att se dem och hälsa på gästen när de kommer till gården
  • Genom att möta blicken på våra gäster när du rör dig på gården
  • Genom att möta blickar och vara uppmärksam på vad som händer i lokalen och vid borden

 

2. Du gör en snabb behovsanalys

  • Börja med att fråga vad de har för förväntningar?
  • Höj upplevelsen genom att vid varje gästmöte rekommendera två saker
  • Om du får frågor du inte kan svara på hänvisa, alltid till receptionen

 

3. Du ansvarar för att ta reda på hur gästen upplever sin vistelse på Siggesta Gård

  • Vi jobbar med nöjd gäst garanti – genom att fråga alla gäster hur deras upplevelse av gården, maten etc var.
  • Syftet är att fånga gästen innan de åker härifrån och möta dem om de inte är helt nöjda.