Servicesystem i 3 steg:
Ta initiativ till kontakt med gästen.
- Gör en behovsanalys dvs ta reda på vad gästen har för förväntningar och ge dem ytterligare tips om vad de kan göra.
- Försäkra dig om att gästen lämnar gården nöjd.
Ta intiativ
- Du tar initiativ till kontakt med gästen
- Genom att se dem och hälsa på gästen när de kommer till gården
- Genom att möta blicken på våra gäster när du rör dig på gården
- Genom att möta blickar och vara uppmärksam på vad som händer i lokalen och vid borden
Servicesystem i 3 steg:
- Ta initiativ till kontakt med gästen
- Gör en behovsanalys dvs ta reda på vad gästen har för förväntningar och ge dem ytterligare tips om vad de kan göra.
- Försäkra dig om att gästen lämnar gården nöjd
1. Du tar initiativet till kontakt med gäst
- Genom att se dem och hälsa på gästen när de kommer till gården
- Genom att möta blicken på våra gäster när du rör dig på gården
- Genom att möta blickar och vara uppmärksam på vad som händer i lokalen och vid borden
2. Du gör en snabb behovsanalys
- Börja med att fråga vad de har för förväntningar?
- Höj upplevelsen genom att vid varje gästmöte rekommendera två saker
- Om du får frågor du inte kan svara på hänvisa, alltid till receptionen
3. Du ansvarar för att ta reda på hur gästen upplever sin vistelse på Siggesta Gård
- Vi jobbar med nöjd gäst garanti – genom att fråga alla gäster hur deras upplevelse av gården, maten etc var.
- Syftet är att fånga gästen innan de åker härifrån och möta dem om de inte är helt nöjda.