Medicera

Övergripande syfte för er.
1. Digitalisera era kurser
2. Genom webkurser öka brand awareness och sälj

Vad?

  • Nya tidens e-learning som går under begreppet Learning Management System
  • Övergripande. Onboarding. Microlearning (lärande hela tiden)
  • Tillgängligt hela tiden på mobil, platta eller dator
  • Går att lägga upp vilka medier som helst framför allt korta filmer
  • Enkel struktur – lätt för individ att följa
  • Går att styra login, dela ut diplom, kommunicera, skicka ut påminnelser, kampanjer, kunskapsfördjupningar
  • Länkar till er hemsida

Vi hjälper er

  • Vad vi gör övergripande. Vi stärker lärandet i serviceindustrin. Vi har metod och utbildningsplattform för nytänkande organisationer. Vi hjälper dig att driva försäljning, guest experience & employer branding i frontlinjen. Träna din personal, kunder eller konsumenter varsomhelst, närsomhelst
  • I det här caset. Vår plattform brandas i ert varumärke era partners varumärke eller era kunders varumärke
  • Vi hjälper er att driva systemet. Inga investeringskostnader för er. Ingen bindningstid. Endas 3 månaders uppsägning

Exempel 1.
Ni digitaliserar utbildningar som Vsoft.

  1. Före. Individen går igenom hela kursen, inklusive de praktiska övningar digitalt, via filmklipp, enklare tester. Ni kan följa individerna och se om de genomfört kursen eller inte
  2. Under. Individen kommer till er och gör bara den praktiska delen som de redan gått igenom digitalt)
  3. Efter. Individen har tillgång till den digital kursen och kan gå tillbaka när som för kunskapspåfyllning. Om ni uppdaterar materialet tar individen del av uppdateringar

Resultat

  • Säkerställ:
    Då varje individ får ett unik inlog, spåra och säkerställs att alla genomgår ert materia fått information
  • Öka merförsäljning:
    I slutet på utbildningen kan ni länka vidare till er webshop för att öka merförsäljning
  • Öka effektiviteten, öka omsättning, höj upplevelsen:
    I dag tar vissa av era kurer en hel dag att genomföra. I det här caset tar kursen den tiden den praktiska delen tar, innebär att ni kan ta emot fler deltagare på en dag och därav öka försäljning. Deltagarna spar även tid

Exempel 2.
Ta fram kurser som ett mervärde till produkter som era maskiner, krämer mm

  • Webkurs med Inspiration och eller fördjupningar i de olika varumärkena – “Så här använder du produkten”
  • Visa tekniker
  • Ni kan exempelvis sätt QR.koder på produkterna, individen kommer direkt till “kursen” via mobil

Resultat

Individen får djupare kunskap och ökar brand loyalty – försäljning ökar

Exempel 3.
Hjälp era återförsäljare att sälja mer

Ta fram service och säljutbildningar baserat på era produkter.

Resultat:

  • Ökar merförsäljning
  • Stärk era relationer, resulterar i att ni kan sälja bredare sortiment och kurser
  • Ni kan få hjälp av era varumärken som vill göra riktade kampanjer

Vårt erbjudande

  • Vi hyr ut vår plattform på kort eller lång sikt