- Oavsett var vi arbetar – i bar eller på golvet, om vi sitter och äter – så uppmärksammar vi nya gäster med ett hej
- Förklara alltid konceptet
- När gästen sätter sig till bords, tar vi kommandot och förklarar konceptet. Förklaring till konceptet hittar du under avsnittet: Magnus berättar om konceptet
- ”Snacks – är ni två, ta tre”
- Berätta alltid vad som är på tavlan
- Sälj = Service. Vi rekommenderar alltid en fördrink när gästen sätter sig till bords. Sen fortsätter vi att rekommendera: Snacks, dessert och efter middagen, avec och sen drinkar
När du rekommenderar/styr gästen:
- Du tar kommandot i gästmötet och gästen känner sig sedd och trygg
- Vi ökar snittnotan
- Genom att gästen provar saker hen kanske inte hade tänkt – så ger du gästen unika upplevelser vilket gör att gästen kommer tillbaka
- Kunskap. Kunskap är nyckeln till att du skall känna dig avslappnad och leverera grymma gästupplevelser som gör att våra gäster vill komma tillbaka till oss