SOP – våra servicesteg

  1. Oavsett var vi arbetar – i bar eller på golvet, om vi sitter och äter – så uppmärksammar vi nya gäster med ett hej
  2. Förklara alltid konceptet
    • När gästen sätter sig till bords, tar vi kommandot och förklarar konceptet. Förklaring till konceptet hittar du under avsnittet: Magnus berättar om konceptet
    • ”Snacks – är ni två, ta tre”
  3. Berätta alltid vad som är på tavlan
  4. Sälj = Service. Vi rekommenderar alltid en fördrink när gästen sätter sig till bords. Sen fortsätter vi att rekommendera: Snacks, dessert och efter middagen, avec och sen drinkar

När du rekommenderar/styr gästen:

  1. Du tar kommandot i gästmötet och gästen känner sig sedd och trygg
  2. Vi ökar snittnotan
  3. Genom att gästen provar saker hen kanske inte hade tänkt – så ger du gästen unika upplevelser vilket gör att gästen kommer tillbaka
  4. Kunskap. Kunskap är nyckeln till att du skall känna dig avslappnad och leverera grymma gästupplevelser som gör att våra gäster vill komma tillbaka till oss