Genomgångarna med kök och servis är a och o för att vi skall lyckas.
Här sätter vi stämningen för dagen/kvällen, går igenom med köket och lär oss någon om service, mat och dryck.
- Innan lunch eller kvällspass. Gå gästens väg. Börja utifrån. Är rätt lamport tända? Behöver vi sopa. Gå in i restaurangen – står stolar och bord rakt – är allt påfyllt? – är alla tavlor rätt skrivna? Se över toaletterna
- Du förväntas ha rätt klädsel, papper, penna och vinöppnare på dig till genomgångarna
- Genomgång med köket. Anteckna och fråga. Vad har vi på tavlorna (mat, vin, drinkar, öl)? Allergener
- Efter genomgång med köket:
- Utifrån ett gästperspektiv och struktur. Vad kan vi göra bättre idag?
- Du tillsammans med hov sätter dagliga mål. Vad skall du sälja idag och hur många? Syfte: Öka gästupplevelse och merförsäljning/snittnota
- Varje dag tar vi ett par minuter och lär oss mer om service, vin, sprit, drinkar
- Kvällshov lägger ut information och mål på WhatsApp, så personal som inte börjat sitt pass än kan ta del av information