Genomgångar. Lunch. Kväll.

Genomgångarna med kök och servis är a och o för att vi skall lyckas.

Här sätter vi stämningen för dagen/kvällen, går igenom med köket och lär oss någon om service, mat och dryck.

  1. Innan lunch eller kvällspass. Gå gästens väg. Börja utifrån. Är rätt lamport tända? Behöver vi sopa. Gå in i restaurangen – står stolar och bord rakt – är allt påfyllt? – är alla tavlor rätt skrivna? Se över toaletterna
  2. Du förväntas ha rätt klädsel, papper, penna och vinöppnare på dig till genomgångarna
  3. Genomgång med köket. Anteckna och fråga. Vad har vi på tavlorna (mat, vin, drinkar, öl)? Allergener
  4. Efter genomgång med köket:
  5. Utifrån ett gästperspektiv och struktur. Vad kan vi göra bättre idag?
  6. Du tillsammans med hov sätter dagliga mål. Vad skall du sälja idag och hur många? Syfte: Öka gästupplevelse och merförsäljning/snittnota
  7. Varje dag tar vi ett par minuter och lär oss mer om service, vin, sprit, drinkar
  8. Kvällshov lägger ut information och mål på WhatsApp, så personal som inte börjat sitt pass än kan ta del av information