Serviceskolan – Digital serviceutbildning för dig som är ny i servicebranschen


SERVICESKOLAN – DIGITAL SERVICEUTBILDNING FÖR DIG SOM ÄR NY I SERVICEBRANCHEN

Kursen passar dig som skall arbete på hotell, restaurang, café, fast causal eller butik.
Kurser kan innehålla alla typer av filer. Filmer, bilder, texter och prov. När du har fullföljt (betalande ej gratisversion) kursen får du ett diplom.

Om oss Kunder Kontakta oss Projekt

KURSINEHÅLL:

  • Vad service är
    Ur gästens perspektiv
    Ur företagets perspektiv
  • 2 verktyg, rekommendation och storytelling
  • Rekommendationsförsäljning (merförsäljning)
  • Kroppsspråk, vikten av ögonkontakt och kroppsspråk
  • Attityd – vikten av din attityd mot dig medarbetaren, gästen och arbetsgivaren
  • Ledarskapsverktyg Beröm
  • Grundläggande serveringsteknik, a la carte och event
  • Grundläggande om glas, bestik och tallrikar (EJ KLAR)
  • Hur du häller och presenterar vin