Jag – Budskap (Vlog A5 Uncut)


Inga kommentarer

Jag – Budskap (Vlog A5 Uncut)

Syftet med ett Jag – Budskap är att motivera en person att förändra ett oönskat beteende.

Jag – Budskap består av fem steg.
1. Beskriver beteendet. Jag. Börjar ofta med ordet ”jag”, därav namnet
2. Beskriver din känsla/upplevelse. Med viken känsla reagerar du på det personen gör/gjorde?
3. Beskriva konsekvensen
4. Ge eller hitta en lösning
5. Få ett accept av personen
Läs mer på: https://schoolofservice.se/jag-budskap/https://youtu.be/0A4A2USzRTM

Servicebrief – Hur du driver värderingar och återkommande gäster varje dag (Vlog A4 Uncut)


Inga kommentarer

Servicebrief – Hur du driver värderingar och återkommande gäster varje dag (Vlog A4 Uncut)

Servicebrief – Hur du driver värderingar och återkommande gäster varje dag. Genom en kort brief varje dag, på 5-7 minuter pratar om HUR ni vill att era värderingar skall levandegöras, och vilka servicebetenden ni vill ha för att få era gäster att komma tillbaka

Merförsäljning – Fördomsfri försäljning (Vlog A2 Uncut)


Inga kommentarer

Merförsäljning – Fördomsfri försäljning (Vlog A2 Uncut)

Service är det starkaste konkurrensmedlet idag och i framtiden.
Merförsäljning eller fördomsfri försäljning har två syfte
1. Vid varje gästmöte rekommendera våra gäster något fån vårt koncept som skapar en upplevelse
2. Tjäna mer pengar
Har vi en inspirerande story?
Är vi autentiska i gästmötet?
#upplevelseförsäljning #omsorgsförsäljning #rekommendationsförsäljning #fördomsfriförsäljning

Service, ur företagets perspektiv och gästens perspektiv (Vlogg A1 Uncut)


Inga kommentarer

Service, ur företagets perspektiv och gästens perspektiv (Vlogg A1 Uncut)

Service är det starkaste konkurrensmedlet idag och i framtiden.
Vi pratar om företagets perspektiv och gästens perspektiv och ger några tipps på hur en del företag designar sin service i syfte att förenkla för personal och ge en bättre upplevelse för gästen.
Vi pratar service, gästens behov, företagets koncept, service design, upplevelse, återkommande gäster.
Hur jobbar ni med att designa eran gästupplevelse?