TrumBama – What effect does your leadership have on the guest experience?


Inga kommentarer

What effect does your leadership have on the guest meeting?

Perhaps the clearest example of how leadership affects an individual, an organization, a country, a world is Obama and Trump.

If we argue that Obama stands for the reflective, calm, and elevating style, then Trump stands for the irrational, thoughtless, the stressful.

In my own career I have been both.

When I have been in my positive zone, I have been Obama – raising my colleagues created a safe place and the contribution with a wonderful structure and energy which has contributed to a wonderful team that has delivered in the guest meeting.

When I have been stressed unstructured, I have been Trump – spreading ”shit”, nagging, not trusting my co-workers, which has resulted in an insecure workplace that has obviously affected the guest meeting.

Solution

Of course, the solutions are not simple – we talk about how we feel, what education we have, what we have with us in our ”backpacks”, positive and negativ experience from our life, what our drive is.

One solution that I have noticed works for me is structure, clarity and expectations.

When we know – regardless of position what is expected of us and we have a structure to work for, it enables us to deliver in the guest meeting and the structure required for it.

Our Method – The Star Service Method in 6 easy steps is a structure that allows us to be more Obama and less Trump.

Read more: https://schoolofservice.se/courses/star-service/

How do you go from your Trum Zone to your Obama Zone? Feel free to share with you.

Join the Service! Oscar Lindeberg

TrumBama – Vilken effekt har ditt ledarskap i gästupplevelsen?


Inga kommentarer

Vilken effekt har ditt ledarskap i gästupplevelsen?

Kanske det tydligaste exemplet på hur ledarskap påverka en individ, en organisation, ett land, en värld är Obama och Trump.

Om vi ponerar att Obama står för den reflekterande, lugna och höjande så står Trump för det irrationella, ogenomtänkta det stressande.

I min egen karriär har jag varit båda.

När jag har varit i min positiva zone har jag varit Obama – höjt mina kollegor skapat en trygg plats och bidraget med en härlig struktur och energi vilket har bidragit till en härligt team som har levererat i gästmötet.

När jag har varit stressad ostrukturerad har jag varit Trump – spridit dynga, tjata, inte litat på mina medarbetar vilket har resulterat i en otrygg arbetsplats som naturligtvis har påverkat gästmötet.

Lösningar

Naturligtvis är lösningarna inte enkla – vi pratar hur vi mår, vilken uppfostran vi har, vad vi har med oss i våra ryggsäckar, vad vårt driv är.

En lösning som jag har märkt fungerar är struktur, tydlighet och förväntningar.

När vi vet – oavsett position vad som förväntas av oss och vi har en struktur att arbeta efter så möjliggör det att vi kan leverera i gästmötet och den struktur som krävs för det.

Vår metod – Star Service Metoden i 6 enkla steg är en struktur som möjliggör att vi är mer Obama och mindre Trump.

Läs mer: https://schoolofservice.se/courses/star-service/

Hur gör du för att gå från din Trum Zone till din Obama Zone? Dela gärna med dig.

Join the Service! Oscar Lindeberg

När hoppar Fast Casual i Sverige på ”GO” – trenden?


Inga kommentarer

Det skall bli intressant att följa Mc Donalds nya satsning Go. Skall även bli spännande att följa den svenska fast casual utvecklingen i detta segment.

– GO koncepten (Amazon, Mc Donalds, Starbucks osv) har stora investeringskostnader (teknik, digitalisering) men bygger på enkelhet/tillgänglighet för gäst och låga personalkostnader/operating cost, låga investering i yta och hyra per m2 då man skippar sittplatser.

– Idag investeras det och öppnar många nya fast casual concept i Sverige – få anammar det nya GO tänket. Jag är lite förvånad att inte fler hoppar på den utvecklingen då personalkostnader samt hyror är de stora faktorerna till en lönsam affär.

Vad säger ni?

schoolofservice empowerthefrontline

Läs artikeln om Mc Donalds GO satsning i Resume: https://www.resume.se/nyheter/artiklar/2019/08/02/forsta-gangen-sedan-drive-in-mcdonalds-testar-nya-butikskoncept/

Möt Fresta, #vadärservicefördig Vlogg A19 Uncut)


Inga kommentarer

Möt Freshta från Afghanistan och lyssna på hennes gripande historia. Idag firar vi att Freshta har fått fast jobb, efter endast två år i Sverige – det är imponerande. Sandro från Empower the Frontline intervjuar. Läs mer på: schoolofservice.se, empowerthefrontline.com

Minna Tran – PanicSupper #vadärservicefördig (Vlogg A18 Uncut)


Inga kommentarer

Möt fantastiska entreprenören Minna Tran. Lyssna på hennes resa som entreprenör – hennes filosofi om bolagsbyggande och hur man bygger ett framgångsrika team eller en framgångsrik familj:) schoolofservice.se