TrumBama – Vilken effekt har ditt ledarskap i gästupplevelsen?


Vilken effekt har ditt ledarskap i gästupplevelsen?

Kanske det tydligaste exemplet på hur ledarskap påverka en individ, en organisation, ett land, en värld är Obama och Trump.

Om vi ponerar att Obama står för den reflekterande, lugna och höjande så står Trump för det irrationella, ogenomtänkta det stressande.

I min egen karriär har jag varit båda.

När jag har varit i min positiva zone har jag varit Obama – höjt mina kollegor skapat en trygg plats och bidraget med en härlig struktur och energi vilket har bidragit till en härligt team som har levererat i gästmötet.

När jag har varit stressad ostrukturerad har jag varit Trump – spridit dynga, tjata, inte litat på mina medarbetar vilket har resulterat i en otrygg arbetsplats som naturligtvis har påverkat gästmötet.

Lösningar

Naturligtvis är lösningarna inte enkla – vi pratar hur vi mår, vilken uppfostran vi har, vad vi har med oss i våra ryggsäckar, vad vårt driv är.

En lösning som jag har märkt fungerar är struktur, tydlighet och förväntningar.

När vi vet – oavsett position vad som förväntas av oss och vi har en struktur att arbeta efter så möjliggör det att vi kan leverera i gästmötet och den struktur som krävs för det.

Vår metod – Star Service Metoden i 6 enkla steg är en struktur som möjliggör att vi är mer Obama och mindre Trump.

Läs mer: https://schoolofservice.se/courses/star-service/

Hur gör du för att gå från din Trum Zone till din Obama Zone? Dela gärna med dig.

Join the Service! Oscar Lindeberg

Kommentera

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.